Onze werkwijze
We stimuleren cliënten en hun mantelzorgers zoveel mogelijk het zelf te doen. We vullen aan daar waar cliënten en/of mantelzorgers het niet kunnen met als doel een leefbaar schoon huis. Een huishoudelijke medewerker kan bijvoorbeeld ondersteunen met stofzuigen, afstoffen, wassen, strijken en ramen lappen. Ze kan je sanitair en keuken schoonhouden, je bed verschonen en helpen bij het voorbereiden van je maaltijd.
Welke werkzaamheden onze huishoudelijk medewerkers uitvoeren hangt af van je indicatie. Het sociaal team beoordeelt of je recht hebt op hulp via de WMO. Daarna maken wij een afspraak voor een intake en leggen de afspraken vast in je zorgplan. Je krijgt ondersteuning van een vaste medewerker.
Kosten, indicatie en vergoeding
Om in aanmerking te komen voor huishoudelijke hulp via de gemeente heb je een WMO indicatie nodig. Hiervoor ga je naar het zorgloket, of je meldt je telefonisch of via internet aan. Ook kan de huisarts, thuisbegeleider, casemanager of andere zorgverlener een aanvraag doen. Je betaalt een eigen bijdrage.
Meer informatie kun je lezen op de website van de gemeente Zeist of telefonisch opvragen via 14030. Wij leveren ook via de Wet Langdurige Zorg (WLZ), het Persoons Gebonden Butget (PGB) of particulier. Hiervoor kun je rechtstreeks contact met ons opnemen.