Huishoudelijke hulp Zeist

Soms is het huishouden te zwaar of teveel voor je. Huishoudelijke hulp Zeist is er voor mensen die ondersteuning in hun huishouden nodig hebben wanneer ze dit door ziekte, handicap, ouderdom of psychische klachten niet zelf kunnen. Santé Partners biedt huishoudelijke hulp aan inwoners van de gemeente Zeist zowel met een indicatie als aan particulieren. Ook biedt Santé Partners via de Wet Langdurige Zorg (WLZ) hulp in de huishouding in Zeist en via onderaannemerschap in andere gemeenten.

Onze werkwijze

We stimuleren cliënten en hun mantelzorgers zoveel mogelijk het zelf te doen. We vullen aan daar waar cliënten en/of mantelzorgers het niet kunnen met als doel een leefbaar schoon huis. Een huishoudelijke medewerker kan bijvoorbeeld ondersteunen met stofzuigen, afstoffen, wassen, strijken en ramen lappen. Ze kan je sanitair en keuken schoonhouden, je bed verschonen en helpen bij het voorbereiden van je maaltijd.

Welke werkzaamheden onze huishoudelijk medewerkers uitvoeren hangt af van je indicatie. Het sociaal team beoordeelt of je recht hebt op hulp via de WMO. Daarna maken wij een afspraak voor een intake en leggen de afspraken vast in je zorgplan. Je krijgt ondersteuning van een vaste medewerker.

Kosten, indicatie en vergoeding

Om in aanmerking te komen voor huishoudelijke hulp via de gemeente heb je een WMO indicatie nodig. Hiervoor ga je naar het zorgloket, of je meldt je telefonisch of via internet aan. Ook kan de huisarts, thuisbegeleider, casemanager of andere zorgverlener een aanvraag doen. Je betaalt een eigen bijdrage.

Meer informatie kun je lezen op de website van de gemeente Zeist of telefonisch opvragen via 14030. Wij leveren ook via de Wet Langdurige Zorg (WLZ), het Persoons Gebonden Butget (PGB) of particulier. Hiervoor kun je rechtstreeks contact met ons opnemen.

Hoe verloopt het aanmelden?

Stap 1

Meld je aan

Neem contact met ons op via 0900 – 84 33 of het contactformulier. Jouw situatie en vraag staat centraal en we gaan vertrouwelijk met je informatie om. Wij helpen eventueel met jouw indicatie/verwijzing.

Stap 2

Intake professional

We kijken met welke professional we jou in jouw woonplaats in contact kunnen brengen. De professional doet een eerste intake.

Stap 3

Opstellen Plan

De professional stelt met jou een plan op. Dit kan op locatie of thuis. We kijken hierbij naar wat je zelf kunt, hoe je omgeving kan helpen en wat wij gaan doen.

Stap 4

We starten het zorg- of hulptraject

Dit is over het algemeen kort en soms lang(er). Dit is afhankelijk van jouw persoonlijke situatie. We bespreken regelmatig de zorg of hulp met jou.

contact afbeelding
achtergrond floaty
“Wij helpen je graag verder!”
“Wij helpen je graag verder!”
Sluiten

Heb je vragen?
Neem dan contact op met één van onze experts

“Wij helpen je graag verder!”
contact persoon mobiel
contact persoon desktop