Meest voorkomende onderwerpen:
• Uitkeringen: bijvoorbeeld bijstand, pensioenen, minima voorzieningen AOW, WIA.
• Arbeidsrechtvragen: bijvoorbeeld vragen over contracten, conflicten,
sollicitatiebrieven.
• Belastingdienst (geen inkomstenbelasting): bijvoorbeeld kwijtschelding, huur- en zorgtoeslag.
• Wonen en huren: bijvoorbeeld huurcontracten, conflicten met verhuurder.
• Consumentenzaken: schuldenregeling, overeenkomsten, garanties,
verzekeringen.
• Rechtsvragen: bijvoorbeeld scheiding, familierecht, erfrecht.
• Onderwijs: bijvoorbeeld studiefinanciering, studiekosten.
• Gezondheidszorg: bijvoorbeeld voorzieningen voor groepen, fondsen.
Taken van het Bureau Sociaal Raadslieden:
1. Het geven van informatie en advies.
2. Helpen met formulieren en brieven.
3. Het maken van bezwaarschriften.
4. Doorverwijzen naar juiste persoon of organisatie.
5. Bemiddelen tussen cliënt en organisatie.
6. Schriftelijke hulp, bijvoorbeeld hulp bij klachten.
7. Overige dienstverlening.
Inloopspreekuur
Wij werken mee in het Financieel Trefpunt in Zevenaar. Hier kun je terecht met vragen over geld, inkomen, digitale zaken en administratie. Inloop:
- dinsdagochtend van 9.00 tot 11.30 uur. Locatie: Turmac Cultuurfabriek (spreekkamers tegenover het Filmhuis) Kerkstraat 27 in Zevenaar.
Afspraak
Voor het maken van een afspraak kun je bellen naar onze klantenservice (0900 - 8433) of het aanmeldformulier invullen (vermeld hierbij je gemeente) bij 'contact'.