Meest voorkomende onderwerpen:
• Uitkeringen: bijvoorbeeld bijstand, pensioenen, minima voorzieningen AOW, WIA.
• Arbeidsrechtvragen: bijvoorbeeld vragen over contracten, conflicten,
sollicitatiebrieven.
• Belastingdienst (geen inkomstenbelasting): bijvoorbeeld kwijtschelding, huur- en zorgtoeslag.
• Wonen en huren: bijvoorbeeld huurcontracten, conflicten met verhuurder.
• Consumentenzaken: schuldenregeling, overeenkomsten, garanties,
verzekeringen.
• Rechtsvragen: bijvoorbeeld scheiding, familierecht, erfrecht.
• Onderwijs: bijvoorbeeld studiefinanciering, studiekosten.
• Gezondheidszorg: bijvoorbeeld voorzieningen voor groepen, fondsen.
Taken van het Bureau Sociaal Raadslieden:
1. Het geven van informatie en advies.
2. Helpen met formulieren en brieven.
3. Het maken van bezwaarschriften.
4. Doorverwijzen naar juiste persoon of organisatie.
5. Bemiddelen tussen cliënt en organisatie.
6. Schriftelijke hulp, bijvoorbeeld hulp bij klachten.
7. Overige dienstverlening.
Inloopspreekuren
-
Maandag: 13.30-14.30 uur, De Evenaar, Dasseweide 1 (Kamer 13, 1ste verdieping), Nieuwegein.
-
Dinsdag: 09:00-10:00 uur, Richterslaan 52 (1e verdieping), Nieuwegein.
-
Donderdag: 12.00-14.00 uur, Thorbeckepark 183, Nieuwegein.
-
Vrijdag: 09:00-10:00 uur, Coltbaan 31 (2e verdieping), Nieuwegein.
Verder alleen op afspraak. Voor het maken van een afspraak kun je bellen naar 06 - 126 119 83 of het aanmeldformulier invullen (vermeld hierbij je gemeente) bij 'contact'.
Let op: op woensdag 29 januari zijn wij (telefonisch) niet bereikbaar.
We voeren samen met Movactor het servicepunt-inloopspreekuur uit op:
- Maandag 9:30 tot 11:00 uur op het stadhuis Nieuwegein.
- Dinsdag van 9:30 tot 11:00 uur op Buurtplein Batau, Dukatenburg 1.
- Woensdag 9.30 tot 11.00 uur op De Componist, Diepenbrocklaan 1. gesloten)
- Donderdag van 9:30 tot 11:00 uur op Buurtplein Zuid, Ratelaar 37, Nieuwegein.