Meest voorkomende onderwerpen:
-
Uitkeringen: bijvoorbeeld bijstand, pensioenen, minima voorzieningen AOW, WIA.
-
Arbeidsrechtvragen: bijvoorbeeld vragen over contracten, conflicten, sollicitatiebrieven.
-
Belastingdienst (geen inkomstenbelasting): bijvoorbeeld kwijtschelding, huur- en zorgtoeslag.
-
Wonen en huren: bijvoorbeeld huurcontracten, conflicten met verhuurder.
-
Consumentenzaken: schuldenregeling, overeenkomsten, garanties, verzekeringen.
-
Rechtsvragen: bijvoorbeeld scheiding, familierecht, erfrecht.
-
Onderwijs: bijvoorbeeld studiefinanciering, studiekosten.
-
Gezondheidszorg: bijvoorbeeld voorzieningen voor groepen, fondsen.
Taken van het Bureau Sociaal Raadslieden:
-
Het geven van informatie en advies.
-
Helpen met formulieren en brieven.
-
Het maken van bezwaarschriften.
-
Doorverwijzen naar juiste persoon of organisatie.
-
Bemiddelen tussen cliënt en organisatie.
-
Schriftelijke hulp, bijvoorbeeld hulp bij klachten.
-
Overige dienstverlening.
Inloopspreekuren (m.u.v. feestdagen)
-
Maandag: 13.30-14.30 uur, De Evenaar, Dasseweide 1 (Kamer 13, 1ste verdieping), Nieuwegein (m.u.v. schoolvakanties)
-
Dinsdag: 09:00-10:00 uur, Richterslaan 52 (1e verdieping), Nieuwegein
-
Donderdag: 12.00-14.00 uur, Thorbeckepark 183 (Buurtplein Galecop), Nieuwegein
-
Vrijdag: 09:00-10:00 uur, Coltbaan 31 (2e verdieping), Nieuwegein
-
Vrijdag: 12.30 tot 14.00 uur, Stadsplein 1 (Stadshuis), Nieuwegein
Verder alleen op afspraak. Voor het maken van een afspraak kun je bellen naar 06 - 126 119 83 of het aanmeldformulier invullen (vermeld hierbij je gemeente) bij 'contact'.
We voeren samen met Movactor het servicepunt-inloopspreekuur uit op:
-
Maandag 9:30 tot 11:00 uur op het stadhuis Nieuwegein
-
Dinsdag van 9:30 tot 11:00 uur op Buurtplein Batau, Dukatenburg 1
-
Woensdag 9.30 tot 11.00 uur op De Componist, Diepenbrocklaan 1
-
Donderdag van 9:30 tot 11:00 uur op Buurtplein Zuid, Ratelaar 37, Nieuwegein