Meest voorkomende onderwerpen:
• Uitkeringen: bijvoorbeeld bijstand, pensioenen, minima voorzieningen AOW, WIA.
• Arbeidsrechtvragen: bijvoorbeeld vragen over contracten, conflicten,
sollicitatiebrieven.
• Belastingdienst (geen inkomstenbelasting): bijvoorbeeld kwijtschelding, huur- en zorgtoeslag.
• Wonen en huren: bijvoorbeeld huurcontracten, conflicten met verhuurder.
• Consumentenzaken: schuldenregeling, overeenkomsten, garanties,
verzekeringen.
• Rechtsvragen: bijvoorbeeld scheiding, familierecht, erfrecht.
• Onderwijs: bijvoorbeeld studiefinanciering, studiekosten.
• Gezondheidszorg: bijvoorbeeld voorzieningen voor groepen, fondsen.
Taken van het Bureau Sociaal Raadslieden:
1. Het geven van informatie en advies.
2. Helpen met formulieren en brieven.
3. Het maken van bezwaarschriften.
4. Doorverwijzen naar juiste persoon of organisatie.
5. Bemiddelen tussen cliënt en organisatie.
6. Schriftelijke hulp, bijvoorbeeld hulp bij klachten.
7. Overige dienstverlening.
Inloopspreekuur
Wij nemen daarnaast deel aan een inloopspreekuur met vrijwilligers van de Thuisadministratie en/of Schuldhulpmaatje:
- Woensdagmiddag van 13.30 tot 15.00 uur in Huis van Droo, Fuutstraat 50, Duiven.
Meer informatie over deze samenwerking staat op de website van Mikado.
Contact
Voor het maken van een afspraak kun je bellen naar onze klantenservice (0900 - 8433) of het aanmeldformulier invullen (vermeld hierbij je gemeente) bij 'contact'.