Meest voorkomende onderwerpen:
- Uitkeringen: bijvoorbeeld bijstand, pensioenen, minima voorzieningen AOW, WIA.
- Arbeidsrechtvragen: bijvoorbeeld vragen over contracten, conflicten,
sollicitatiebrieven. - Belastingdienst (geen inkomstenbelasting): bijvoorbeeld kwijtschelding, huur- en zorgtoeslag.
- Wonen en huren: bijvoorbeeld huurcontracten, conflicten met verhuurder.
- Consumentenzaken: schuldenregeling, overeenkomsten, garanties,
verzekeringen. - Rechtsvragen: bijvoorbeeld scheiding, familierecht, erfrecht.
- Onderwijs: bijvoorbeeld studiefinanciering, studiekosten.
- Gezondheidszorg: bijvoorbeeld voorzieningen voor groepen, fondsen.
Taken van het Bureau Sociaal Raadslieden:
- Het geven van informatie en advies.
- Helpen met formulieren en brieven.
- Het maken van bezwaarschriften.
- Doorverwijzen naar juiste persoon of organisatie.
- Bemiddelen tussen cliënt en organisatie.
- Schriftelijke hulp, bijvoorbeeld hulp bij klachten.
- Overige dienstverlening.
Afspraak maken
Voor het maken van een afspraak kun je bellen naar onze klantenservice (0900 - 8433) of het aanmeldformulier invullen (vermeld hierbij je gemeente) bij 'contact'. Je kunt ook even binnenlopen en de receptie vragen dat wij je bellen.
De Vraagbaak
Daarnaast werken wij samen met de gemeente Doesburg, maatschappelijk werk en vrijwilligers binnen ‘De Vraagbaak’. Zie voor meer informatie: https://vraagbaak.doesburg.nl/.